• تعداد بازدید : 52
بهبود شرایط تولید كمی و كیفی دیسكهای گندله سازی با جایگزینی و نصب دیسك 05A09
همزمان با توقف برنامه ریزی شده اسفندماه 1399 دیسک دوار شماره 9 واحد گندله سازی شرکت فولاد مبارکه با دیسک جدید بومی سازی شده ساخت داخل جایگزین شد.

رئیس تعمیرات واحد گندلهسازی شرکت فولاد مبارکه در این زمینه گفت: بخش دیسک واحد گندلهسازی وظیفه ساخت و تولید گندله خام از مخلوط پودر کنسانتره را به عهده دارد. این بخش دارای 8 دیسک دوار با قطر 7.5 متر، سرعت چرخش4.5 تا ۷ دور بر دقیقه و زاویه ۴۵ تا ۴۸ درجه نسبت به افق است. هر دیسک توان تولید گندله خام تا حداکثر ۲۰۰ تن بر ساعت را دارد. قرار داشتن المانهای دیسکها در شرایط مناسب در تولید کیفی این بخش تأثیر بسزایی دارد و تولید گندله خام با کیفیت مطلوب در شرایط کیفی تجهیزات و واحدهای پاییندستی تأثیر مستقیم دارد.

محمد خدابنده افزود: دیسکهای گندلهسازی در زمان ساخت توسط شرکت آلمانی LURGI ساخته و تأمین شده بود. در سال 96 دیسک 05A14، در سال ۹۷ دیسک 05A07 و طی توقف برنامهریزی اسفند ۹۹ دیسک 05A09 تعویض گردیدند و با نوسازی بخش دیسک واحد گندلهسازی ادامه روند تولید گندلهسازی و حفظ شرایط کمی و کیفی تضمین میگردد.

وی در ادامه از زحمات پرسنل تولید و تعمیرات واحد گندلهسازی، دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهنسازی، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی و سایر واحدهای سرویسدهنده تشکر و قدردانی نمود.

کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندلهسازی هم خاطرنشان کرد: بومیسازی دیسک توسط یکی از شرکتهای صاحبنام کشور در زمینه تولید و نصب دیسکهای گندلهسازی انجام و به شرکت فولاد مبارکه تحویل گردید. عملیات جایگزینی دیسک شماره 9 گندلهسازی از تاریخ 28 / 11 / 1399تا
 10 / 12 / 1399 در توقف برنامه
ریزیشده واحد و با حفظ شرایط ایمن و با بهترین کیفیت مطابق برنامه انجام پذیرفت.

در این رابطه محمد امیری باغبادرانی کارشناس تعمیرات مکانیک واحد گندلهسازی عنوان کرد: در تعمیرات پیشگیرانه دیسک 9 گندلهسازی وضعیت بیرینگ و چرخدنده اصلی دیسک ازلحاظ سایش و لقیهای مجاز مرتبا پایش و اندازهگیری شد.

 وی افزود: به دلیل بهرهبرداری از این تجهیز طی 28 سال گذشته و سایش بیرینگ و چرخدنده اصلی دیسک و قرار گرفتن این تجهیز در شرایط بحرانی، نیاز به تعویض این تجهیز احساس شد و انجام عملیات تعویض موجب حفظ شرایط تولید و آمادهبهکاری واحد گندلهسازی خواهد شد.

در پایان نیز حسن فاضلی فورمن تعمیرات مکانیک واحد گندلهسازی درباره این موفقیت گفت: برای اجرای فعالیت جایگزینی دیسک شماره 9 گندلهسازی جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان مجرب شرکت سازنده، بهرهبردار، واحد تعمیرات گندلهسازی، دفترفنی تعمیرات ناحیه آهنسازی، حملونقل، تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی برگزار و پس از بازنگری دستورالعملهای تعویض دیسک اجرای فعالیت در کمترین زمان ممکن و بهصورت کاملا ایمن انجام پذیرفت.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی