• تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 181
  • کد خبر : ۴۰۴۸
معاون وزیر صمت در نوزدهمین نمایشگاه متافو مطرح کرد:
فولاد مباركه در فعالیت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است
نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو) با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و حضور مؤثر گروه فولاد مبارکه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از 9 تا 12 آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فولاد،  در جریان برگزاری این نمایشگاه معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو ضمن بازدید از غرفه فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات تأمین انرژی در چرخه صنعت کشور و تمهیدات انجام‌گرفته در این باره گفت: این مشکل به دو روش تولید انرژی توسط صنعتگران و بهینه‌سازی انرژی امکان‌پذیر است که توافقات اولیه برای این موضوع با برخی صنعتگران صورت گرفته است.

وجیه‌الله جعفری در همین زمینه ادامه داد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در زمینه بهینه‌سازی و تأمین انرژی و آب موردنیاز صنعت نیز پیشگام بوده است و به دستاوردهای خوبی دست یافته که به‌زودی آثار آن را خواهیم دید.

عمل به اقتصاد مقاومتی در پی بهره‌مندی صنعتگران از شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت در مسیر نوآوری و فناوری تصریح کرد: استفاده از دانش و تخصص نخبگان کشور موجب بومی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید شده و به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت کشور کمک شایانی خواهد کرد. در همین راستا از حدود سه سال اخیر در مجموعه ایمیدرو با راه‌اندازی مرکز «ایمنو» شرایطی فراهم کردیم تا شرکت‌های خرد و کلان زیرمجموعه ایمیدرو که در عرصه‌های بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه فعالیت‌هایی داشته‌اند بتوانند تجارب و دستاوردهای خود را به اشتراک گذارند. بدون شک با این اقدام هم شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و تقویت می‌شوند و هم تجهیزات و مواد اولیه موردنیاز صنایع بومی‌سازی می‌شود.

فولاد مبارکه تجارب خود در عرصه بومی‌سازی و دانش‌بنیان را به اشتراک گذارد

 رئیس هیئت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در موضوعات بومی‌سازی، بهره‌وری از فناوری‌های جدید، توجه به محیط‌زیست و استفاده از ضایعات تولیدی اقدامات و دستاوردهای ارزشمندی داشته است که می‌تواند این تجارب را به سایر سازمان‌ها نیز منتقل نماید.

اقدامات فولاد مبارکه قابل‌تقدیر است

وی اقدامات فولاد مبارکه در این عرصه را قابل‌تقدیر دانست و اظهار داشت: با توجه زیرساخت‌هایی که در این شرکت ایجاد شده است می‌تواند  بیش از گذشته فعالیت‌های دانش‌بنیان خود را توسعه داده و همچنان پیشتاز باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در بازدید از غرفه فولاد مبارکه:
 
اقدامات فولاد مبارکه در عرصه بومی‌سازی بسیار خوب بوده است

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین، در بازدید از غرفه فولاد مبارکه گفت: عملکرد مجموعه فولاد مبارکه در حوزه بومی‌سازی مطلوب و در جهت عدم خروج ارز بوده است و  زمانی که زنجیره فولاد در مسیر درست حرکت می‌کند همه صنایع را به حرکت وا‌می‌دارد و این اتفاق عمق بومی‌سازی را افزایش دهد.

نادری ضمن قدردانی از حضور فعال و اثرگذار گروه فولاد مبارکه در نوزدهمین نمایشگاه متافو تصریح کرد: مجموعه فولاد مبارکه بر پایه دانش بنا نهاده شده است و همواره برای سایر صنایع الگوی مناسبی در این زمینه بوده است و روابط عمومی این شرکت در اطلاع‌رسانی دستاوردها و به اشتراک گذاشتن یافته‌های شرکت به‌خوبی عمل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اهمیت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه صنعت کشور گفت: در شرایطی که صنایع فولادسازی کشور در تأمین انرژی و مواد اولیه با چالش مواجه هستند، استفاده از ظرفیت‌های جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند تا حد زیادی در حل این مشکل مؤثر واقع شود که خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در این زمینه نیز با سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد خوبی داشته است.

مدیرعامل تاصیکو با اشاره به توسعه زنجیره ارزش در حوزه زغال‌سنگ و سنگ‌آهن برای صنایع فولادسازی کشور گفت: با سازماندهی‌های خوبی که در شرکت صدر تأمین صورت گرفته است به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:
ارتباط موثر شرکت فولاد مبارکه  با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تقدیر  است

 مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از کارهای مهمی است که فولاد مبارکه امسال به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه نیز پیشگام است.

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حاشیه نمایشگاه ایران‌متافو اظهار کرد: توسعه همکاری بین شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک با شرکت‌های دانش‌بنیان، از طرفی باعث توسعه زیرساخت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان شده و از طرف دیگر ورود فناوری‌های پیشرفته به چرخه تولید شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه را به همراه دارد که در نتیجه این تلاش‌ها بهره‌وری شرکت‌های بزرگ نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: علاوه بر حمایت شرکت‌های بزرگ، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی خط تولید خود را توسعه داده و زیرساخت‌های بازاریابی خود را تکمیل کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی رویدادهایی برای تبادل فناوری ترتیب داده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند ارتباط خود را با شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه توسعه داده و با افزایش سطح همکاری‌ها محصولات و خدمات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا به افزایش کیفیت و بهره‌وری در صنایع کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۱۰ سال است که به‌صورت جدی و گسترده‌ای در سطح کشور فعالیت‌های خود را شروع کرده و با دریافت حمایت‌های دولتی، بسیاری از آن‌ها به سطحی رسیده‌اند که بتوانند نیازمندی‌های کشور را در حوزه فناوری برآورده کنند. علاوه بر این شرکت فولاد مبارکه نیز یکی از شرکت‌هایی است که با شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان همکاری نموده و از آن‌ها حمایت می‌کند. همچنین این شرکت در سال‌های گذشته در بسیاری از رویدادهایی که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار کرده حضوری فعال داشته و  ارتباط مؤثر آن با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تقدیر است.

شاوردی تصریح کرد: در نتیجه این همکاری‌ها علاوه بر توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، فولاد مبارکه توانسته از فناوری‌هایی که این شرکت‌ها به وجود آورده‌اند در خطوط تولید خود استفاده و در نهایت محصولات پیشرفته‌تری را تولید کند. در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نیز برنامه‌های این شرکت گسترده‌تر شده که در نتیجه همکاری‌های طرفین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه‌های کاری خود قوی‌تر شده‌اند.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از کارهای مهمی است که فولاد مبارکه امسال به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه نیز پیشگام است که در پی این سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند فناوری‌های پیشرفته را توسعه دهند. البته عرصه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، عرصه‌ای نوپا در کشور است و فرهنگ مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر هم از سوی سرمایه‌گذاران و هم از سوی سرمایه‌پذیران تا حد زیادی مرسوم شده است ولی هنوز هم قابلیت زیادی برای گسترش دارد؛ با این وجود شرکت‌های خوبی هم از صندوق‌های پژوهش و فناوری هم از شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه جذب سرمایه نموده‌اند و فولاد مبارکه از آن‌ها حمایت کرده است.

وی در مورد همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه بیان کرد: با توجه به تعاملاتی که با شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه داریم پس از شناسایی و معرفی شرکت‌هایی که می‌توانند نیازهای فناورانه صنعت فولاد به‌ویژه فولاد مبارکه را تأمین کنند حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا صنعت فولاد کشور بیشتر از قبل از این فرصت و پتانسیل مهم در کشور استفاده کند.

مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو:
حمایت فولاد مبارکه باعث تحول شرکت‌های دانش‌بنیان کشور شده است

 مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو گفت:   اقدامات شرکت فولاد مبارکه برای کاهش ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصا در سال گذشته باعث تحولی قابل‌توجه در این شرکت‌ها شده است.

حمید علی‌آبادیان، مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه ایران‌متافو ضمن بازدید از غرفه فولاد مبارکه گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که در حوزه بومی‌سازی صنعت، تقویت دانش‌بنیان‌ها و اقتصاد مقاومتی مطالباتی را از مجموعه‌های صنعتی کشور داشته‌اند. اما چیزی که باید اتفاق بیفتد به حد کافی محقق نشده است و علاوه بر این، مردم نیز انتظارهایی فراتر از وضعیت موجود دارند.

وی گفت: همه ما از آثار قابل‌توجه فولاد مبارکه بر صنعت کشور، اقتصاد و حوزه‌های دیگر باخبر هستیم و می‌دانیم که این شرکت یکی از پیشتازان صنعت بوده و مایه مباهات همه ما است.

مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو افزود: امیدواریم مدیران فعلی این شرکت بتوانند بیش از گذشته در عرصه‌هایی مثل بومی‌سازی و حوزه دانش‌بنیان اثرگذار باشند چراکه چشم مردم به دستاوردهای چنین مجموعه‌ها و مدیرانشان دوخته شده است.

 روزهای پیش روی فولاد مبارکه روشن‌تر خواهد بود
وی خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که روزهای پیش روی فولاد مبارکه، روزهای روشن‌تری خواهد بود و صنایع دیگر نیز به لطف الهی در ادامه فعالیت خود رشد قابل‌توجهی خواهند داشت.

علی‌آبادیان در مورد سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: کم کردن ریسک باعث می‌شود شرکت‌های متعددی فرصت فعالیت پیدا کنند. این در حالی است که بسیاری از این شرکت‌ها  ایده‌های خوبی دارند؛ ولی این ریسک‌ها مانع از پیاده‌سازی ایده‌هایشان شده است. به همین خاطر اقداماتی که فولاد مبارکه برای کاهش ریسک این شرکت‌ها انجام می‌دهد باعث تحولی قابل‌توجه در این شرکت‌ها شده است. با فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری خطرپذیر، موقعیتی برای این شرکت‌ها فراهم شده تا خود را در فضای صنعت و فناوری کشور عرضه کنند که همین موضوع اتفاقی بسیار مبارکی است.

مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو اظهار امیدواری کرد:  با  به بار نشستن تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جاری فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌های صنعتی، موفقیت‌های چشمگیری برای صنعت فولاد کشور رقم بخورد.

 مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:
فولاد مبارکه بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در جریان برگزاری این نمایشگاه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌تواند فرایند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور را متحول کند گفت: در نوزدهمین نمایشگاه متالورژی یا ایران‌متافو تمرکز اصلی غرفه فولاد مبارکه بر معرفی آخرین دستاوردهای این شرکت و شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در اعتلای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

وی افزود: فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین تسهیل گر فعالیت این شرکت در حوزه‌های سخت و غیرممکن است.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه متافو از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت فولاد کشور است و با حضور حداکثری فعالان این حوزه برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال شرکت فولاد مبارکه با همراهی 15 شرکت زیرمجموعه خود آخرین دستاوردهای خود در حوزه دانش‌بنیان و تولید را به اطلاع عموم مسئولان و سایر بازدیدکنندگان رساندند.

براتی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید متولیان صنعت کشور بر   ورود صنایع بزرگ در تولید دانش‌بنیان که خود یک الزام عقلی و منطقی برای رقابت‌پذیرتر  شدن هرچه بیشتر سازمان‌ها است و با عنایت به شعار سال که بر مبنای تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین بنا نهاده شده است، تمرکز فولاد مبارکه و بالطبع سایر شرکت‌های زیرمجموعه نیز بر معرفی زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت فولاد مبارکه در این زمینه از این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور یاد کرد و اظهار کرد: فولاد مبارکه با شناسایی دقیق نیازهای خود و سایر صنایع فولادسازی کشور در این عرصه به‌گونه‌ای تمرکز و برنامه‌ریزی کرده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حمایت و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور تمامی این نیازها را مرتفع نماید و درعین‌حال شرکت‌های دانش‌بنیان که از ریسک‌پذیری کمتری برخوردار هستند را به سطح بالایی از توانمندی و ریسک‌پذیری ارتقا دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش‌بنیان شویم این صنایع بزرگ هستند که باید با جدیت وارد عمل شوند که خوشبختانه فولاد مبارکه این گام را مستحکم و آگاهانه برداشته است.

گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران با عنوان ایران‌متافو با حضور سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، هومن رازدار مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت و نام تجاری خارجی از ۹ تا ۱۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا شد و گروه فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور متشکل از شرکت‌های فولاد هرمزگان، ایریسا، پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، فنی مهندسی فولاد مبارکه، فولاد سنگان، فولاد متیل، ورق خودرو، کارگزاری باهنر، فولاد تاراز و فولاد امیرکبیر کاشان جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و جدیدترین محصولات خود را به معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دادند.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی