• تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 1297
  • کد خبر : ۴۰۹۱
next    /  5 prev
مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین گرامیداشت سی‌سالگی این شرکت؛
فولاد مباركه الگویی مناسب برای مسیر پیشرفت كشور و خلق آینده‌ای بهتر است
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه امروز به وسعت ایران توسعه پیدا کرده و الگوی به واقعیت رساندن برنامه‌ها و چشم‌اندازهایی است که براساس یک استراتژی شکل گرفته است؛ این شرکت الگویی شاخص در کشور برای رشد و تعالی ملی و خلق آینده‌ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فولاد، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین گرامیداشت سی سالگی این شرکت ضمن تبریک این مناسبت و همچنین ولادت باسعادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و روز زن در جمع کارکنان اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ از یک کارگاه کوچک شروع به کار کرده‌اند و آرام آرام به رشد رسیده‌اند؛ اما داستان فولاد مبارکه، داستانی متفاوت است، چرا که شروع آن متفاوت بوده و این صنعت در دوران سخت دفاع مقدس که ساده‌ترین تجهیزات در کشور قابلیت تولید نداشتند،به وجود آمد.

بی‌نیازی فولاد مبارکه از یک کارشناس خارجی
وی با بیان این که برای ساخت فولاد مبارکه ۵۰۰ هزار تن تجهیزات و ۱۵۰ هزار تن اسکلت فلزی به این منطقه منتقل شد، افزود: امروز افتخار ما این است که فولاد مبارکه به وسعت ایران توسعه پیدا کرده است؛ فولاد مبارکه در ابتدای راه‌اندازی برای انجام هر کاری به کارشناسان خارجی نیازمند بود اما امروز در سی‌امین سال فعالیت خود به نقطه عطفی رسیده که از داشتن حتی یک کارشناس خارجی بینیاز است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و تشدید تحریم‌ها، کشور عزیزمان از نظر اقتصادی در تنگناهای زیادی بود و بسیاری از افراد، ساخت فولاد مبارکه را عملی نمی‌دانستند؛ این کارخانه که با استفاده از دانش و تکنولوژی‌های خارجی شروع به کار کرده بود، کار خود را آغاز کرد و به تدریج منجر به رشد اقتصادی کشور و آبادانی منطقه شد.

پیشرفت فولاد مبارکه علیرغم تلاش دشمن برای تخریب نشان تجاری این شرکت
وی اذعان داشت: ایران طی سال‌های گذشته موفق شد جایگاه بین‌المللی خود را در تولید فولاد، از رده پنجاهم جهان به رده دهم ارتقا دهد که این اتفاق ارزشمند مرهون تلاش فولادسازان بزرگی همچون فولاد مبارکه است؛ امروز فولاد مبارکه دیگر یک کارخانه نیست بلکه یک مسیر برای توسعه کشور است. اما در این میان دشمن درصدد تخریب نشان تجاری فولاد مبارکه است با این حال این شرکت با قوت رو به پیشرفت است.

طیب‌نیا تصریح کرد: مهم‌ترین داستانی که فولاد مبارکه در اذهان عمومی برجای گذاشته، خلق آینده‌ای بهتر است که از همان دوران ساخت، این تصویر در جامعه نهادینه شد؛ در شرایط سخت دفاع مقدس، حدود هزار تن تجهیزات برای ساخت فولاد مبارکه به محل کارخانه منتقل شد تا امروز شاهد فعالیت مجتمع بزرگ صنعتی با چندین کارخانه برای تولید ورق‌های فولادی باشیم.

فولاد مبارکه الگویی برای خلق آینده‌ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی
وی با بیان این که امروز فولاد مبارکه با گذر از مرز ۱۴۰ میلیون تن تولید در اوج اقتدار قرار دارد، بیان داشت: فولاد مبارکه در ابتدا با هدف رسیدن به ظرفیت تولید اسمی با شعار «کار زندگی است» فعالیت خود را آغاز کرد و امروز این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاور میانه و شمال آفریقا شناخته می‌شود، این شرکت همچنین جوایز بسیاری کسب کرده که این افتخارات برای نخستین بار در ایران اتفاق افتاده است. نکته حائز اهمیت اینکه کار مشارکتی و تعهد کارکنان به بومی‌سازی و خودکفایی در فولاد مبارکه از وجوه تمایز این شرکت با دیگر مراکز صنعتی و سازمان‌هاست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: فولاد مبارکه امروز به وسعت ایران توسعه پیدا کرده و الگوی به واقعیت رساندن برنامه‌ها و چشماندازهایی است که براساس یک استراتژی شکل گرفته است؛ این شرکت الگویی شاخص در کشور برای رشد و تعالی ملی و خلق آینده‌ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی است.

باید در فضای رقابتی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم
وی عنوان داشت: صنایع زیادی به برکت همین شرکت در بالادست و پایین‌دست فولاد مبارکه به وجود آمده که این اتفاق، سرمنشاء بسیاری از دستاوردهای حال و آینده کشور است. البته این پایان راه نیست چراکه باید بتوانیم در فضای رقابتی شدید جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

طیب‌نیا بیان کرد: البته چالش‌هایی زیادی نظیر تحریم‌ها، محدودیت انرژی، دغدغه فولاد مبارکه برای کاهش آلایندگی، اشتغال‌زایی و... نیز وجود دارد. در عین حال پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی نسل چهارم و بسیاری از تحولات دیگر در حال وقوع است و فولاد مبارکه در تلاش است همگام با تحولات تکنولوژی، دستاوردهای بسیاری رقم بزند.

پیش از آن که داستان آینده فولاد را روایت کنند، خودمان راوی آن باشیم
وی ابراز داشت: اگر امروز نتوانیم به‌درستی داستان آینده فولاد را بنویسیم، دیگران این داستان را برای ما خواهند نوشت و اگر امروز نتوانیم نقش خود را در میان فولادسازان جهان تعیین کنیم، دیگران این نقش را تعیین خواهند کرد؛ ورود به کسب‌وکارهای جدید، اشتغال‌آفرینی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلایندگی، تدوین سند شفافیت و حکمرانی، به‌روز شدن تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید نظیر هوش مصنوعی و تحول دیجیتال از اقداماتی است که در فولاد مبارکه در حال انجام است.

طیب‌نیا در پایان با بیان این که فولاد مبارکه همچنان الگوی ملی بنگاه‌داری کشور است، گفت: امروز همچون دوران دفاع مقدس باید با ایثار و از خودگذشتگی راه خود را در پیش گیریم تا بتوانیم ۳۰ سال آینده را بسازیم.

گزارش تصویری

اخبار مرتبط


صالحی در آیین بزرگداشت سی سالگی شرکت فولاد مبارکه؛ فولاد مباركه در سی‌سال گذشته به قله‌های افتخار دست یافته است

 

کمیلی در آیین سی سالگی فولاد مبارکه تأکید کرد؛ ضرورت روایت صحیحی از دستاوردهای فولاد مباركه برای مردم

امتیاز :  ۴.۵۰ |  مجموع :  ۴

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی