• تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 184
  • کد خبر : ۳۲۶۹
ساخت شاهین واسطه باربرداری، حمل و جابه‌جایی بدنه كوره قوس الكتریكی
با تلاش کارکنان تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا و با اتکا به توان تخصصی شرکت‌های داخلی، ساخت شاهین واسطه باربرداری، تعویض و جابه‌جایی بدنه کوره قوس الکتریکی این شرکت با موفقیت انجام شد و صرفه‌جویی 10 میلیارد ریالی برای مجتمع فولاد سبا به همراه داشت.

 منوچهر بهرامی رئیس تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا با اعلام این خبر افزود: در راستای پشتیبانی از خطوط تولید، افزایش سطح آماده‌به‌کاری تجهیزات خط تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی کشور، ساخت شاهین واسطه باربرداری، حمل و جابه‌جایی بدنه کوره قوس الکتریکی فولاد سبا در برنامه تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا قرار گرفت.

 وی در تشریح چگونگی اجرای پروژه افزود: به علت حساسیت این تجهیز که یک نوع وسیله باربرداری است، ابتدا نقشه‌های موجود بررسی شد و سپس با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز، صحت مدارک فنی بررسی و نقایص آن برطرف گردید.

 اکبر عابدینی، کارشناس تعمیرات تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا نیز در خصوص بازرسی‌ها و کنترل‌های حین انجام کار این تجهیز یادآور شد: در این فرایند از انجام فعالیت‌های تخصصی و مهندسی نظیر بررسی‌های فنی و مهندسی مکانیک، متالورژی، جوشکاری تخصصی، انجام فرایندهای مختلف مونتاژ، داده‌برداری ابعادی، انجام انواع تست‌های آنالیز شیمیایی، تست‌های مخرب و غیرمخرب، عملیات حرارتی و تنش‌زدایی و بازرسی‌ها و کنترل فرایند در حین ساخت این تجهیز براساس استانداردهای رایج استفاده شد.

 مصطفی بهرامی، تکنسین آماده‌سازی تعمیرگاه مرکزی مجتمع فولاد سبا نیز در ادامه به مزیت بومی‌سازی این تجهیز که تأثیر قابل‌توجهی در کاهش زمان انجام توقفات برنامه‌ریزی‌شده در واحد فولادسازی دارد، اشاره کرد و افزود: تأمین ورق فولادی به طول حداقل 12 متر و انجام فرایند طولانی و حجیم جوشکاری با مصرف بیش از 1000 کیلوگرم الکترود و تنش‌زدایی این تجهیز با توجه به ابعاد بالای آن از دیگر نکات قابل‌توجه ساخت این تجهیز به شمار می‌آید.

 رئیس تعمیرگاه مرکزی سبا در پایان از حمایت و پشتیبانی مدیریت مجتمع فولاد سبا، مدیر خدمات فنی و پشتیبانی فولاد سبا، واحدهای مرتبط و شرکت متالورژ که در انجام این پروژه همکاری داشتتند، تشکر و قدردانی کرد.

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی