• تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 15952
  • کد خبر : ۳۱۳۵
نماینده ﻣﺮدم ﻣﺒﺎرﮐﻪ در ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ در ﮔﻔﺖوﮔﻮ ﺑﺎ اﯾﺮاﺳﯿﻦ ﻣﻄﺮح ﮐﺮد:
ﻓﻮﻻدﻣﺒﺎرﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﯿﺸﺘﺎز ﺑﻮده اﺳﺖ / حمایت از تحقیقات دانشگاهی سرمایه گذاری فولاد برای نسل آینده است
نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به اهمیت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت اظهار کرد: یکی از نمونه های موفق این ارتباط را می توان در شرکت فولاد مبارکه تجربه کرد، چون نه تنها خود این شرکت یک دانشگاه است بلکه ارتباطی تنگاتنگ و کاملا هدفمند در این بخش ایجاد کرده است.

پروین صالحی در این زمینه به خبرنگار ایراسین گفت: اهمیت ارتباط صنایع مختلف با مجامع علمی برهیچ کس پوشیده نیست و همه کارشناسان براین نکته تاکید دارند که هرچه ارتباط دانشگاه با صنایع نزدیک و مستحکم تر باشد بدون تردید تولیدات با کیفیت تر، خودکفایی و بهره وری بالاتری تجربه خواهد شد.
صالحی در ادامه افزود: این مهم درست زمانی مطرح می شود که بررسی های انجام شده از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشورمان نشان می دهد تقریبا بخش بزرگی از آنها متناسب با نیاز صنایع آموزش ندیده اند و در بسیاری از موارد صنایع نمی توانند نیروی متخصص مورد نیاز خود را از میان دانش آموختگان فارغ التحصیل گزینش کنند.
وی معتقد است در این زمینه لازم است ارتباط میان صنایع و مراکز علمی بیشتر از گذشته باشد تا صنایع نیازشان را در بخش فناوریها و نیروی متخصص اعلام کنند و مراکز علمی هم با درنظر گرفتن توانمندی هایی که دارند به نیاز آنها پاسخ دقیق و هدفمند بدهند.
این نماینده مجلس با اشاره به فعالیتهای مثبت فولاد مبارکه در این زمینه اظهار کرد: بررسی سوابق فعالیتهای صنعتی فولاد مبارکه در بخشهای مختلف و اثرگذاری بالایی که در اقتصاد کشورمان از گذشته تا امروز داشته نشان میدهد که این شرکت خود به عنوان یک دانشگاه کاملا قابل اتکاء در این صنعت استراتژیک است اما سیاستهایی که مدیران شرکت از سنوات قبل تا امروز داشته اند باعث شده تا فولاد مبارکه در ارتباط با دانشگاهها همواره پیشتاز باشد.
به گفته وی این ارتباط هدفمند و هوشمندانه با دانشگاهها در شرکت فولاد مبارکه باعث بومی شدن بسیاری از نیازهای کشورمان در زمینه راه اندازی خطوط تولید فولاد، این کالای استراتژیک داشته و در بخشهایی هم عاملی در افزایش بهره وری شده است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس معتقد است البته این پایان کار نیست چون در بخشهای زیست محیطی و همچنین استفاده از فناور یهای نوین نیز ارتباطات گسترده ای با دانشگاه ها ایجاد شده است که تاکیدی دوباره بر اهمیت ارتباط هرچه بیشتر صنایع با مجامع دانشگاهی است.
صالحی با بیان این مطالب گفت: همکاری هدفمند و هوشمندانه فولاد مبارکه با مراکز علمی در نه تنها برای صنعت فولاد کشورمان تاثیرگذار بوده بلکه در برخی از صنایع پایین دستی مثل خودروسازی و لوازم خانگی یا حتی بخشهایی از صنعت نفت کشورمان هم اثر مثبت داشته و قابل تقدیر است.
وی به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین نیازهای صنایع در شرایط اقلیمی امروز کاهش استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر است که در صنعت فولاد، آب یکی از تعیین کننده ترینهاست. به این ترتیب اگرچه دستاوردهای بسیاری در این زمینه با همکاری دانشگاهها ثبت شده اما بازهم جای فعالیت تحقیق و حتی سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس در پایان تصریح کرد: صنایع بزرگ و بالا دستی مثل فولاد مبارکه لازم است با حمایت مادی و معنوی از تحقیقات دانشگاهی در مواردی که یاد شد به گونهای برای نسلهای بعدی سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم آن طور که شایسته ایران اسلامی است از منابع کشور و تولید کالاهای با کیفیت استفاده کنیم.

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی