• تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 2260
  • کد خبر : ۳۰۹۸
next    /  3 prev
با حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه صورت گرفت؛
تدوین اهداف گروه فولاد مباركه برای سال 1400
استراتژی‌ها و اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال 1400 با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت به مدت دو روز در مجموعۀ فرهنگی‌ورزشی فردوس تدوین شد.

مهندس حمیدرضا عظیمیان، در این جلسه، ابتدا افتخارآفرینی فولاد مبارکه در بیست‌و‌سومین دورۀ جایزۀ صد شرکت برتر ایران را تبریک گفت و افزود: کسب عناوین شرکت پیشرو، رتبۀ اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی و رتبۀ دوم در شاخص ارزش افزوده در بین 100 شرکت، دستاورد مبارکی است که با برنامه‌ریزی کاملا هدفمند و تلاش همه‌جانبۀ مدیریت و کارکنان به بار نشسته و شایستۀ قدردانی است.

وی در ادامه، با اشاره به انتخاب و معرفی واحد حراست شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان حراست برتر استان گفت: این موفقیت نیز برای دومین بار پیاپی میسر شده است؛ ازاین‌رو از تلاش همکاران این حوزه نیز که با تمام توان خود در راه صیانت از شرکت می‌کوشند، قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل فولاد مبارکه  سال 1399 را  یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها برای اقتصاد کشور  دانست  و تصریح کرد: شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه، شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های زیاد دیگری، نظیر کمبود مواد اولیه و انرژی، شرایط سختی برای تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرد؛ اما خوشبختانه شاهد بودیم که با توکل به خداوند و همت همه‌جانبۀ همکاران، تأمین‌کنندگان و سازندگان داخلی، با سربلندی در حال عبور از این بحران‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در سال آتی تحریم‌ها شرایط سخت‌تری ایجاد خواهد کرد، از وحدت، یکپارچگی و همدلی به‌عنوان مهم‌ترین راهکارهای عبور از این چالش‌ها نام برد.

مهندس عظیمیان با تأکید بر لزوم حفظ سهم 50 درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور خاطرنشان کرد: به همین منظور باید پروژه‌های توسعه‌ای گروه در مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان، ورق خودرو، سفیددشت و فولاد سنگان تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسند.

ترجیح منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی

مهندس عظیمیان ترجیح دادن منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی را یکی دیگر از مهم‌ترین راهبردهای فولاد مبارکه دانست و تصریح کرد: این رویکرد، ضرورتی الزام‌آور   و  جدی برای کل گروه است.

وی با اشاره به تحریم‌های خارجی و برخی ناملایمات داخلی علیه شرکت گفت: بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد بیشتر صنایع کشور فقط یک بار در فهرست تحریم‌های وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند، اما فولاد مبارکه تاکنون سه بار مورد تحریم قرار گرفته، ولی علی‌رغم همۀ مشکلات، خوشبختانه هم‌اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

مهندس عظیمیان گفت: اینکه یک بنگاه اقتصادی رو به پیشرفت که به‌طور مرتب به جامعه امید پمپاژ می‌کند و با اجرای صددرصدی راهبردهای وزارتخانه و ستاد تنظیم بازار دائما به ذی‌نفعان و جامعه پالس‌های مثبت می‌دهد نباید تا این حد مورد هجمه قرار گیرد. این شرکت به اذعان مسئولان مربوطه تنها شرکتی بوده است که در بورس شفافیت صددرصدی داشته و حتی یک کیلوگرم هم تخلف نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت در ده‌ماهۀ اخیر گفت: آمار و ارقام گویای آن است که بسیاری از بخش‌های شرکت تا پایان سال جاری علی‌رغم همۀ محدودیت‌ها به اهداف سالانۀ خود دست خواهند یافت.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بخواهیم در بازار بمانیم و یک بنگاه برتر باشیم، باید به این طرح توجه جدی داشته باشیم و با پشت سر گذاشتن ارزیابی باشگاه فانوس دریایی و افزایش 6 تا 8 درصدی بهره‌وری، در کنار شرکت‌های بزرگ دنیا قرار بگیریم. ازاین‌رو به مناسبت 22 بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به میمنت این عدد، شرکت ایریسا و معاونت تکنولوژی باید 22 پروژۀ طرح تحول دیجیتال را تا پایان 1400 تدوین و ارائه کنند.

به گفتۀ مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، شرط پویایی و بقای این گروه در گرو دست‌یابی به دانش فنی تولید محصولات جدید است؛ همچنان که در سال جاری به دانش و توانایی تولید اسلب با ضخامت‌های 250 و 300 میلی‌متر دست یافت که دستاورد بسیار درخشانی بود.

عظیمیان دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعۀ ناوگان حمل‌ونقل محصولات و مواد اولیۀ فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به‌عنوان یک پروژۀ برتر تعریف شود. ازاین‌رو انتظار می‌رود طرح جامع حمل‌ونقل پس از اخذ مصوبات لازم تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از هلدینگ مالی این شرکت به‌عنوان نهالی کوچک که در آیندۀ نزدیک می‌تواند به درختی تنومند تبدیل شود نام برد و گفت: این اقدام یکی از بهترین تصمیمات و اقدامات شرکت است که می‌تواند در ابتدا در خدمت فولاد مبارکه و سپس در خدمت صنعت و تولید کشور قرار گیرد.

وی از حاکمیت سیستم بر تمامی فرایندهای فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از افتخارات شرکت یاد و تصریح کرد: تمامی این سیستم‌ها باید همواره به‌روزرسانی و اصلاح شوند.

ارتقای ایمنی کارکنان و تجهیزات شرکت، فارغ از دستاوردهای درخشان جهانی، یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه بود.

در جریان برگزاری این جلسه، معاون تکنولوژی و مسئول کمیتۀ عالی مدیریت شرکت فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: بخشی از فرایند تدوین استراتژی گروه فولاد مبارکه و شرکت فولاد مبارکه در این جلسات دوروزه صورت  گرفت ، اما فرایند طراحی و تدوین استراتژی‌ها تقریبا به‌طور رسمی از مهرماه آغاز می‌شود و در ۱۲۸ کمیته و    زیرکمیته، مسائل استراتژیک سازمان و آنچه تا پایان سال اتفاق افتاده و پیش‌بینی برای سال آینده مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد؛ همچنین اهداف، اعم از تحقق یافته و نیافته، بررسی می‌شود و بر مبنای استانداردهایی که مهم‌ترین آن‌ها به نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها می‌پردازد، توسط مجموعۀ استراتژی گروه فولاد مبارکه به‌طور اختصاصی تدوین می‌گردد.

سید مهدی نقوی گفت: در این دو روز استراتژی گروه فولاد مبارکه در سال 1400، اعم از استراتژی رشد و استراتژی سرپرستی، در کارگروه‌های متعددی به‌طور اختصاصی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. در روز دوم نیز اهداف استراتژیک 9 معاونت فولاد مبارکه و روابط عمومی شرکت بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این جلسۀ دوروزه، بلافاصله فعالیت‌های لازم برای تحقق این فرایند شروع خواهد شد؛ به‌طوری‌که استراتژی‌های سطح کلان شرکت که در این جلسات نهایی شده است در کمیته‌های اصلی تحول   و    زیر کمیته‌ها به اهداف فرایندی و وظایف کارکردی مجموعۀ فولاد مبارکه تبدیل می‌شود.

شایان ذکر است طبق فرایندی که هرساله انجام می‌شود، بعد از تحلیل‌های استراتژیک شامل تحلیل محیط کلان، تحلیل محیط صنعت و تحلیل محیط درون سازمان و شناسایی نیازها و انتظارات ذی‌نفعان، تدوین اهداف مضمون‌های استراتژیک در معاونت‌های مختلف صورت گرفته و سپس در جلسه‌ای دوروزه، تدوین استراتژی و اهداف کل شرکت در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل، معاونان و تمامی مدیران شرکت نهایی و تصویب می‌شود.

امتیاز :  ۳.۶۴ |  مجموع :  ۱۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی