تصویر روز
معاون اول رئیس جمهور در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان: اعتماد مشتری، مهمترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی است


دكتر اسحاق جهانگیری بیان کرد: علت پیشرفت همه بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی موفق دنیا كه محصولات آنها تبدیل به برند جهانی شده، این است كه به موضوع مشتری بهعنوان مهمترین رمز موفقیت توجه کردهاند و مشتری مداری برای آنها تبدیل به اصلیترین موضوع شده است.
وی با اشاره به اینکه یك بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی بدون توجه به موضوع مشتری مداری، نمیتواند به برند خود اعتبار بخشد، اضافه كرد: بنگاه های موفق در زمانهای طولانی كار و تلاش میکنند و برای بهبود كیفیت و قیمت كالای خود زحمت میکشند و به دلیل آنكه مشتری به كالای آنها نیاز دارد، از بهبود كیفیت غفلت نمی کنند، چراکه اعتماد مشتری به كالا و خدمات، مهمترین سرمایه یك بنگاه اقتصادی است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی نباید تنها به ماشین آلات و تجهیزات خود فكر كنند، زیرا داراییهای فیزیكی زمانی اهمیت دارد كه یك سرمایه اجتماعی آن را حمایت كند.
وی با بیان اینكه برای تولید محصولاتی كه بتواند اعتماد مشتری را جلب كند، رقابت حرف اول و آخر را میزند، خاطرنشان كرد: كشورهایی كه در واحدهای تولیدی آنها رقابت وجود ندارد، نمیتوانند كالاهایی تولید كنند كه از نظر قیمت و كیفیت برتر باشند.
جهانگیری با اشاره به اینكه هیچ منع قانونی و ممنوعیتی برای واردات كالا و جود ندارد، تصریح كرد: تنها موضوعی كه بر اساس قانون میتوان واردات را از طریق آن كنترل كرد، موضوع تعرفه واردات است و من شخصاً طرفدار استانداردهای سخت گیرانه برای واردات كالا هستم، چراکه حق ملت ایران است كه محصولاتی به كشور وارد شود كه از كیفیت و استاندارد بالا برخوردار باشند.
وی تعرفه را میزان حمایت از كالای داخلی دانست و گفت: تعرفه واردات سه ذینفع اصلی دارد كه این ذینفعان مصرف کننده ، تولیدکننده و دولت هستند.
مصرف كالای ایرانی نباید در حد یك شعار باقی بماند
وی با تأکید بر اینكه باید موضوع مصرف كالای ایرانی به عنوان یك افتخار ملی و بهعنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود، افزود: مصرف كالای ایرانی نباید فقط در حد یك شعار باقی بماند. مردم ایران باید با این نگاه به مصرف كالای ایرانی رویآورند كه محصولات ایرانی حاصل دسترنج فرزندان ملت ایران است.
جهانگیری ادامه داد: كشورهایی كه مسیر توسعه صنعتی را طی کرده اند، مردم این كشورها با وجود اینکه در زمانی كیفیت كالاهایشان چندان مطلوب نبوده است، اما برای حمایت از تولیدکنندگان خود، مصرف كالاهای آنها را در اولویت قراردادند و به رشد تولیدکنندگان كمك كردند.
وی ادامه داد: البته آیین نامه ها و قوانین مرتبط با رعایت حقوق مصرف کنندگان تا حد زیادی نهایی و ابلاغ شده، اما تحقق كامل این موضوع نیازمند عزم ملی و مشاركت همگان است.
میزان صادرات در سال جاری افزایش پیدا کرده است
در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به اینكه میزان صادرات در سال جاری ازنظر وزنی ۳۳ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد افزایش پیداکرده است، اظهار امیدواری كرد: با افزایش تولید محصولات كیفی شاهد حضور بیشازپیش تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.
مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرآیند تولید، عرضه و خدمات پس از فروش را فرآیندی به هم پیوسته دانست و گفت: در این فرآیند مسائل مختلفی نظیر سلامت مصرف کننده ، مسائل زیست محیطی و تأثیر درازمدت مصرف كالا باید مدنظر قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: باید حقوق مصرف کنندگان را از كودكی و در مدارس آموزش دهیم تا برای مردم به یك فرهنگ تبدیل شود، و بتوانند حقوق خود را مطالبه كنند.


نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
* متن پیام :
 

تعداد بازدید : 401
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )