به گزارش روابط عمومی فولاد و امور بینالملل هلدینگ آتیهفولاد نقشجهان، در این گردهمایی که با هدف بررسی اهداف استراتژیک آتیهفولاد، ارائه گزارش تحلیل محیط کلان، تشریح نقش آتیهفولاد در تحقق چشمانداز فولاد مبارکه، تبیین انتظارات فولاد مبارکه از آتیهفولاد و تبیین انتظارات هیئتمدیره و سهامداران از هلدینگ برگزار شد، محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از اهتمام مدیران هلدینگ برای برگزاری این جلسه راهبردی اظهار داشت: نگاه فولاد مبارکه به شرکتهای زیرمجموعه همواره نگاه رهبری مبتنی بر راهبری بوده است.
وی برگزاری این جلسه را نشانی از وجود رویکرد سیستمی در آتیهفولاد دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی نشان میدهد در آتیهفولاد آگاهی کافی از این امر وجود دارد که اگر کار کردن همراه با نگاه بلندمدت نباشد، نتیجهبخش نخواهد بود.
ناظمی هرندی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود مشکلات کشور در دهه ۶۰، ساخت کارخانه فولاد مبارکه متوقف نشد و منابع زیادی پس از پایان جنگ به آن تخصیص یافت، عنوان داشت: مدیران وقت فولاد مبارکه تنها به دنبال ساخت ورق فولادی نبودند، بلکه خودکفایی و استقلال برایشان مهم بود و اندیشه ساختن وطن را در سر میپروراندند. باید توجه داشت که فلسفه وجودی خانواده بزرگ فولاد مبارکه خلق آینده بهتر و ساخت ایران است.
به گفته معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، مأموریت آتیهفولاد از روز نخست تأمین آتیه کارکنان فولاد مبارکه بوده و همواره این دغدغه وجود داشته تا افرادی که به دنبال ساخت ایران هستند غم معاش خود را نداشته باشند و همین امر در حال حاضر نیز مزیت رقابتی آتیهفولاد است و آن را از هلدینگهای دیگر متمایز میکند.
وی ادغان داشت: در سال جاری، باید شعاری را که رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) تعیین کردهاند سرلوحه کار خود قرار دهیم و البته آتیهفولاد فضای مناسبی برای تحقق این امر و مشارکت مردم در اقتصاد به شمار میرود.
ناظمی هرندی آتیهفولاد را یکی از مهمترین هلدینگهای فولاد مبارکه دانست و خاطرنشان کرد: حرکت این هلدینگ به سمت استراتژی، اقدامی ارزشمند محسوب میشود و یقین داریم با امتداد این نگاه، هلدینگ آتیهفولاد همواره سربلند و روبهرشد میماند.
مدیرعامل هلدینگ آتیهفولاد:
مسیر پیشرفت آتیهفولاد نشان میدهد رؤیاها دستنیافتنی نیستند
در ادامه این گردهمایی، حامد حسین ولیبیک، مدیرعامل هلدینگ آتیهفولاد نقشجهان نیز گفت: در نقشه استراتژی، قصد نداریم کار نمایشی انجام دهیم و تنها جملات زیبا را کنار هم قرار دهیم؛ بلکه قصد داریم براساس آن، مأموریتهای خود را تعریف و اقدامات اجرایی برای رسیدن به چشمانداز را مشخص کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی مدیران یک سازمان درباره چشمانداز و ارزشهای آن صحبت میکنند و تصمیم میگیرند، باید این دیدگاه را با تمام کارکنان مجموعه به اشتراک بگذارند؛ چراکه در غیر این صورت، تصمیم مفیدی اخذ نخواهد شد.
ولیبیک، با بیان داستان شکلگیری آتیهفولاد عنوان کرد: شاید در ابتدا کسی گمان نمیکرد شرکتی که با پول پاداش کارکنان فولاد مبارکه شکل گرفت، پس از یک دهه بتواند چندصد میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کند؛ این امر نشان میدهد چشماندازها، رؤیاهای دستنیافتنی نیستند و قابلیت تحقق دارند.
معاون راهبردی و توسعه کسبوکار آتیهفولاد:
تدوین نقشه استراتژی آتیهفولاد در راستای برنامهریزی بلندمدت
در ادامه، مهدی آقازینلی، معاون راهبردی و توسعه کسبوکار آتیهفولاد بیان کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته و همراستا با استراتژیهای گروه فولاد مبارکه، فرایند مدیریت استراتژیک انجام شده و طی آن، تحلیلهای استراتژیک شامل تحلیل نیازها و انتظارات ذینفعان، تحلیل محیط کلان، محیط صنعت و محیط درون انجام میشود.
وی ادامه داد: آتیهفولاد، با تبعیت از سیاستهای گروه فولاد مبارکه برای شرکتهای اصلی، فلسفه وجودی خود را «شرکتی مسئولیتپذیر برای خلق آیندهای بهتر» تعیین کرده و همچنین مأموریت، چشمانداز، استراتژیها و ارزشهای سازمانی خود را همراستا با گروه فولاد مبارکه در نظر گرفته است.
آقازینلی خاطرنشان کرد: درتلاشیم با کمک مدیران شرکت، استراتژی عملیاتی تدوین کنیم تا به تمامی نگرانیها و دغدغههای مدیران هلدینگ و نیازهای ذینفعان پاسخ مناسب داده شود.