• تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 92
  • کد خبر : ۴۶۸۱
ثبت ركورد ماهانه تولید در مجتمع فولاد سبا
همکاران مجتمع فولاد سبا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با تولید ۱۴۹ هزار و ۱۱۴ تن کلاف گرم در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، برگ زرین دیگری به دیوان افتخارات این مجتمع افزودند؛ رکوردی که همراه با رکورد کیفی به میزان 99.98 درصد حاصل شده است.

محمود محمدی فشارکی، مدیر مجتمع فولاد سبا، ضمن اعلام این خبر گفت: افتخارات ثبت‌شده در این مجتمع حاصل تلاش گروهی و همدلی کارکنان فولاد سبا و در سایه حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه حاصل‌ شده و ان‌شاءالله بنا داریم با اتکا به نیروهای دانشی و متخصصی که در حوزه تولید کمّی و کیفی این مجتمع فعالیت دارند، در سال جدید، ضمن افزایش تولید، توسعه سبد محصولات با رعایت کامل دستورالعمل‌های زیست‌محیطی و تحقق اهداف مجتمع فولاد سبا، فولاد مبارکه و شعار سال، الگوی سایر واحدهای تولیدی باشیم.

وی گفت: ان‌شاءالله با اقداماتی که برای افزایش تاب‌آوری مجتمع فولاد سبا در حوزه مواد اولیه، انرژی و آب صورت گرفته، شاهد تداوم رکوردهای کمّی و کیفی در این مجتمع باشیم. به خاطر داشته باشیم با توجه به پیوستگی خط تولید فولاد سبا، وقتی رکورد جدیدی در این مجتمع به ثبت می‌رسد، این دستاورد حاصل تلاش همه واحد تولیدی و واحدهای سرویس‌دهنده است که خطوط اصلی را تا حصول نتیجه پشتیبانی می‌کنند تا این افتخارها حاصل شود.

پس از این افتخارآفرینی در فولاد سبا، مدیران عملیات، انرژی و سیالات و تکنولوژی و اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد سبا در تشریح کسب این موفقیت چنین گفتند:

بهمن خلیلی، مدیر عملیات

در اولین ماه از سال جدید، کارکنان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه با خودباوری و تکیه‌ بر دانش، تجربه و توان فنی خود و تلاش شبانه‌روزی در خطوط تولید این مجتمع صنعتی، برگ زرین دیگری به افتخارات خود افزودند.

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ تولید کلاف گرم به میزان ۱۴۹ هزار و ۱۱۴ تن به بالاترین میزان در تاریخ مجتمع فولاد سبا رسید. این در حالی است که هم‌زمان با رکورد کمّی، رکورد کیفی با 99.98درصد نیز در این مجموعه حاصل شده است. در این ماه سه نوبت رکورد روزانه تولید کلاف گرم جابه‌جا گردید.

رکورد قبلی ماهانه به میزان ۱۴۰ هزار و ۱۱۰ تن در شهریورماه سال ۱۴۰۱ و رکورد کیفی ماهانه قبلی نیز به میزان 98.58 درصد در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ محقق شده بود. این عملکرد در حالی ثبت شد که مجتمع فولاد سبا با توجه تکنولوژی منحصربه‌فرد و پیشرفته خود، دارای خطوط پیوسته تولیدی است و اسلب‌های تولیدی ریخته‌گری نازک این مجتمع بدون سرد شدن نورد شده و تبدیل به کلاف گرم می‌گردند. به عبارتی، این رکورد هم‌زمان در کارگاه‌های فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم به ثبت رسیده است. پشتیبانی از این خطوط هم به‌خوبی توسط همکاران و مدیریت‌های پشتیبانی‌کننده در کلیه واحدهای ذی‌ربط در شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا حاصل شده است.

اراده و خواست همکاران در کلیه خطوط تولیدی و پشتیبانی، حمایت‌های مدیریت عامل و معاونان و سایر مدیران فولاد مبارکه در کنار بهره‌برداری از کلیه ظرفیت‌های موجود، افزایش سرعت تولید، کاهش توقفات اضطراری و تأخیرات بین خطوط تولید، استفاده از متدهای جدید نظیر شش‌سیگما در حل مشکلات، بهینه‌سازی‌ تعمیرات دوره‌ای و کیفیت مواد اولیه از دلایل این موفقیت بوده است.

این میزان تولید ۷ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی ماهانه این مجتمع و در فاصله کمی از بهره‌برداری از خطوطِ توسعه‌یافته حاصل ‌شده و امید است با تأمین مواد اولیه و حامل‌های انرژی، نظیر برق و گاز، در طول سال بتوانیم این رکوردها را تکرار و تبدیل به الگویی در کلیه زمینه‌های کمّی و کیفی ،توسعه سبد محصولات، مصارف و نفر بر تن تولید برای این نسل از تکنولوژی در صنعت فولاد در ایران و خاورمیانه شویم.

داریوش دریابار، مدیر انرژی وسیالات

در نخستین ماه سال 1403، در سایه الطاف خداوند متعال و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به دستاوردهای ارزشمندی در این مجتمع دست یافتیم. ازجمله عواملی که نقش بی‌بدیلی در ثبت رکورد بی‌سابقه تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا داشته است می‌توان به این موارد اشاره کرد: خودباوری، توان فنی و تلاش مجدانه و شبانه‌روزی کارکنان در واحدهای مختلف این مجموعه؛ تأمین بی‌وقفه حامل‌های انرژی؛ بازرسی و تعمیر به‌موقع و باکیفیت تجهیزات استراتژیک خطوط تولید؛ پشتیبانی و تدارکات به‌موقع؛ انبارش و حمل مواد اولیه. کسب این موفقیت ارزشمند را به کلیه همکاران امانی و پیمانی و ذی‌نفعان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و امیدواریم با رفع موانع تولید، ازجمله محدودیت‌هایی که در حوزه انرژی با آن مواجه بودیم، شاهد ثبت رکوردهای بالاتری در ماه‌های آتی باشیم.

احمدرضا معظم، مدیر تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها

پروژه افزایش ظرفیت تولید در مجتمع فولاد سبا با هدف افزایش تولید به میزان یک میلیون و 600 هزار تن پس از اتمام عملیات اجرایی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

این پروژه از لحاظ تنوع فعالیت‌ها منحصربه‌فرد بود. احداث واحد حمل مواد، غبارگیرها، کوره قوس و کوره پاتیلی، ریخته‌گری، کوره تونلی و شاتل، تأمین و نصب جرثقیل‌های سنگین، قفسه هفتم نورد گرم، بهینه‌سازی ریخته‌گری ۱ و اتوماسیون نورد گرم، احداث آب‌رسانی جدید و SVC در پروژه مذکور انجام شد.

اگرچه در زمان اجرای پروژه‌های توسعه با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودیم، اما با درایت مدیریت ارشد فولاد مبارکه و همکاری معاونت‌های ذی‌ربط، کلیه چالش‌ها رفع شد و تمامی قسمت‌ها به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این، در این میان باید از همکاری و هماهنگی کلیه واحدهای مرتبط با پروژه، مخصوصاً همکاری واحدهای تولیدی که تحقق اهداف توسعه را در فولاد سبا تسهیل و حمایت نمودند قدردانی کنیم.

نکته حائز اهمیت دیگر عدم حضور کارشناسان خارجی و اتکا به تجربه همکاران تولید در اجرای این پروژه‌هاست که به رفع مشکلات اولیه و راه‌اندازی پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان و رسیدن به حداکثر ظرفیت منجر شده و موجب گردیده محصولات خط تولید فولاد سبا علاوه بر کمیت، با کیفت بالا تولید شوند. بدون شک رکوردهای روزانه فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و رکورد ماهانه در این ماه، نشان‌دهنده عزم و اراده و تعهد کارکنان این مجتمع در جهت جهش تولید باکیفیت و همراه با ارزش‌افزوده بالاتر برای شرکت و سهام‌داران و ذی‌نفعان فولاد مبارکه است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0

    ارتقاء امنیت وب با وف بومی